Graviditet

Graviditet

Med rätt sorts träning kan du behålla styrka och bekvämlighet genom graviditeten, förbereda för förlossning både fysiskt och mentalt, samt rehabilitera och balansera kroppen efter födseln.

Här får du den varsamma träning du behöver under din graviditet. Vi fokuserar på andning och bäckenbotten samtidigt som kroppen skonsamt stärks. Vi pratar om hur bäcken och rygg påverkas samt vad du kan göra för att hålla dig så smärtfri som möjligt under graviditeten. Med förlossningsberedande övningar förbereder du dig för födsel både fysiskt och mentalt.

Efter graviditet får du den skonsamma träning som du behöver när du har fött barn. Vi fokuserar särskilt på bäckenbotten och transversen (djupa magmuskeln) och undviker rörelser som kan vara ohälsosamma en tid efter barnafödande. Vi stärker även ryggmusklerna tränar upp hållningen. Det kan vara nödvändigt att rehabilitera kroppen med några privatlektioner efter att man har fött barn. Du kan också få ett personligt träningsprogram och träna hemma.

För närvarande erbjuder vi enbart privat/duo-lektioner för gravida och nyblivna mammor. Kontakta oss för att boka en intro-lektion.

Priser:

Intro-lektion = 300 kr

Privat-lektioner
1 Privat-lektion = 700 kr
5 Privat-lektioner = 3500 kr
10 Privat-lektiner = 6000 kr

Duo-lektioner
Duo-lektion = 450 kr/person
5 Duo-lektioner = 2000 kr/person
10 Duo-lektioner = 3500 kr/person

Dessa lektioner hålls av Lina och Josefin. De har undervisat pilates i ca. 15 år och är specialutbildade i pre-/post-natal träning.

Gravidträning